Subject: Kooskõlastus: Emajõe Festival
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 13 Jun 2024 11:50:52 +0300

Tere

Palun kooskõlastust korraldatavale üritusele. 

tervitades

Lennart Puksa 
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 | 
tartu.ee

Avaliku ürituse registreerimise teade 2024 
Taotlus: 12.06.2024 

Taotleja info
Nimi:
MTÜ Emajõe Festival
Reg. nr:
80569323
Omandivorm:
Mittetulundusühing
Esmaregistreerimise kuupäev: 
28.08.2019
Postiaadress:

Taotluse sisu
Korraldaja on juriidiline isik: 
Jah 
Korraldaja kontaktandmed (e-post ja telefon): 
[email-masked] 58091282 
Juriidilise isiku registreerimiskood: 
80569323 (MTÜ Emajõe Festival, Tartu linn, Tartu linn, Tartu maakond, 
51010, Pepleri tn 27)
Ürituse nimi: 
Emajõe Festival 
Ürituse toimumise koht (lisada liikumismarsruut skeemina): 
Emajõgi, Tartu kesklinn 
Ürituse vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm): 
festival 
Ürituse sisu: 
Emajõel toimuvad kalastusvõistlus, jõe puhastamine, jõepokker, jõeujumine, 
jõeorienteerumine ja jõeparaad. Kesklinnas Atlantise maja ümbruses toimub 
võistluste autasustamine ja lauluahing, skulptuurishow, filmi vaatamine. 
Autovabaduse puiesteel toimub õhtune kontsert, selle korraldajaks ei ole 
Emajõe Festival, kajastame seda lihtsalt oma programmis. 
Kontserdikorraldajaks on Autovabaduse puiestee korraldajad, meile 
teadaolevalt toimub kontsert Autovabaduse Puiestee statsionaarsel laval. 
Sukeldumisklubi Maremark poolt jõepõhjast leitud asjadest valmib päeva 
jooksul Atlantise kõrval skulptuur (täpsem tutvustus lisatud). Päeva 
jooksul on Turuhoone poole kaldale linna kai pikenduseks paigaldatud 
ajutised lisa ujuvkaid (pikenduseks olemasolevale turuhoone kaile).

Ajakava:
6.07 Emajõel, Tartu kesklinnas

9.00-11.00 Kalastusvõistlus (ei sulge jõge)
11.00 Maremargi sukeldajad Sadamateatri ja Dorpati juures (ei sulge jõge)
12.00-13.30 Ujumisvõistlus (jõgi suletud)
14.00 Avamine
12-17 Jõepokker
12-17 Jõeorienteerumine
15.00 Lauluahing Kukerpillidega (ilmselt veidi varem-peale avamise lõppu)
17.30 Skulptuuri avamine Jaak Sooäär musitseerib
18.00 Paadiparaad
20.00 Õhtune kontsert Autovabaduse puiesteel
23.00 Sail-in kino 

Asukohtade kohta lisatud kaart. 
Eeldatav osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv): 
2000 
Ürituse toimumise kuupäev(ad): 
6.07.2024 
Ettevalmistusaeg: 
6.07.2024 
Alguse kellaaeg: 
9.00 
Lõpu kellaaeg: 
00.30 
Koristusaeg: 
1h 
Ajavaliku põhjendus, kui üritus toimub ajal, mil kehtivad kõrgendatud 
piirangud müra ja valgusefektide suhtes: 
Tegu on ühe valgeima ajaga Eestis ning filmi ei saa alustada enne kui on 
pimedaks läinud. 
Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine: 
Jah 
Inventari kirjeldus ja mõõdud (lisada inventari asendiplaan): 
Elektriteatri kinoekraan, asukoht Atlantise maja kõrval suunaga jõele. 
Lisatud täpsem asendiplaan kinoekraani asukoha kohta. Kinoekraan 
paigaldatakse kooskõlastatult Atlantise majas tegutseva Green Room Cafe ja 
Shate tantsukooliga. Toitlustuspartneriks on Green Room Cafe, kes 
hoolitseb ka selle eest, et inimestel oleks piisav ligipääs 
Välitualettide paigaldamine: 
Ei 
Jäätmekonteinerite paigaldamine: 
Jah 
Jäätmekonteinerite liigid ja kogused: 

Jäätme liik
Konteinerite arv
Konteineri mahutavus
Segaolmejäätmed 
1 
200 
Segapakend 
2 
200 

Reklaami või muu teabekandja eksponeerimine: 
Ei 
Liikluse / parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus: 
Jah 
Liikluse ümberkorraldamise sisu ja korraldust tagava isiku nimi ning 
kontaktandmed (lisada liiklusskeem ja teavitusplaan): 
Emajõe festivali raames toimuva ujumisvõistluse ohutuse tagamiseks on vaja 
jõgi sulgeda lõigus Lodjakoda-Rahu sild 6.07 kell 11.50-13.40 
Turvateenuse osutamine: 
Ei 
Pürotehnika kasutamine: 
Ei 
Kaubandustegevuse korraldamine: 
Ei 
Tasuta toitlustamine või tasuta toidu/joogi pakkumine: 
Ei 
Helitehnika kasutamine: 
Jah 
Helitehnika kirjeldus (märkida võimsus): 
10kW 
Elektri kasutamine linna võrgust: 
Jah 
Elektri vajaduse kirjeldus (võimsus, kaablid, pistikupesad): 
Lisatud joonis 
Muud olulised andmed (nt üritust teenindava transpordi ajutine parkimine 
Raekoja platsil jms): 

Keskkonnahoidlike nõuete täitmine
Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on 
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda 
ürituse raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada 
(lähtudes vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid 
on leitavad siit 
Kategooria: Materjalid ja ostud
Miinumunõuded:
1) Nimekaardid, käepaelad, sildid ja muud trükitavad materjalid (nii 
materjalide disain kui ka valik) peavad olema korduskasutatavad.Tehke 
esemete tagastamine külastajale lihtsaks ja selgelt arusaadavaks. 
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit. 
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema 
korduskasutatavad.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Me ei kasuta pabermärkmeid, nimesilte, viitasid. Meenetena kasutame 
sponsoritelt saadud meeneid ning Emajõe Festivali varasematel aastatel 
soetatud meeneid. Uusi meeneid sel aastal ei toodeta. Sponsorite reklaamid 
on korduvkasutatavad (lipud, PVC-reklaamid). 
Jõeparaadi osalejate keskkonnahoidlikkuse tõstmiseks koostame 
keskkonnahoidliku jõeparaadil osalemise juhendi, kus pöörame tähelepanu 
paatide keskkonnasõbralikule dekoreerimisele ning toome välja meetmed 
ujuvalustelt jäätmete ja prahi Emajõkke sattumise vältimiseks. 
Kategooria: Toitlustus, veekasutus
Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja 
serveerimislahendusi 
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja 
kokteilikaunistuste kasutamine ei ole lubatud. 
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog 
on 100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt 
paar täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Emajõe Festival ei tegele toitlustusega ega vaja korralduseks vett. 
Esinejate toitlustuseks kasutatakse korduvkasutatavaid nõusid, järgi 
jäänud toit antakse laevameeskonnale/tarbitakse päeva lõpus korraldajate 
poolt ära. 
Kategooria: Jäätmekäitlus
Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse 
osalejatele, korraldajatele kui ka kauplejatele. 
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust. 
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja 
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks 
kindlaid tähistusvärve. 
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa, 
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta. 
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Prügi, mis Emajõe festivali käigus tekib, kogutakse liigiti ning antakse 
liigiti üle jäätmekäitlejale. 
Kategooria: Transport
Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta, 
mis on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale, 
promomaterjalile ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele 
ühistranspordiga, rattaga või jalgsi. 
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui 
seda sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Emajõe festival propageerib liiklemist veepeal paatidega, maapeal 
jalgrattaga või jalgsi. 
Kategooria: Energia, ressursitõhusus
Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate 
välisel ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis 
ei takista sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik 
seda võimaldab. 
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel 
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Valime alati optimaalsed ressursikasutusviisid, teeme selles osas koostööd 
helimeeskonnaga. 
Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga
Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda 
kui enne seda. 
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada. 
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest 
vähemalt üks nädal varem. 
4) Kõrgema kategooria (F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud kasutada. 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Koristame meeskondlikult peale ürituse toimumist territooriumi. 
Kategooria: Kommunikatsioon
Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja 
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud 
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne 
sündmuse toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid 
täielikult täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning 
-juhiseid ka kohapeal sündmuse ajal.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Teavitame kõiki partnereid keskkonnahoidlikest põhimõtetest, mida oma 
ürituse läbiviimisel jälgime ja oluliseks peame ning ootame ka neilt nende 
järgimist. Koostame keskkonnahoidliku jõeparaadi juhendi. 
Täitja kontaktinfo
Nimi: Helen Jors
E-post: [email-masked]
Telefon: 58091282

Kinnitan esitatud andmete õigsust.
Käosolevas teates märgitud avaliku ürituse korraldajana olen teadlik Tartu 
Linnavolikogu määrusest nr 60 "Avalike ürituste korraldamise ja pidamise 
nõuded" tulenevatest nõuetest.